Suština rešenja
Zanateria je online platforma koja okuplja sve male domaće proizvođače koji ne mogu ili ne žele da uđu u velike distributivne lance. Na Zanateriji se prodaju odeća, obuća, nameštaj, pokućstvo, prirodna kozmetika, hrana, piće, sve za decu i bebe, za kućne ljubimce, kao i knjige, stripovi i muzička izdanja malih izdavača.
Kako rešenje pomaže malim i srednjim preduzećima da prevaziđu krizu?
Mali proizvođači koji zbog pandemije svoju prodaju treba skoro u potpunosti da presele na internet dobijaju jak prodajni kanal koji je zbog svoje masovnosti jači od svake pojedinačne online prodavnice. Pored toga, Zanteria pruža „prečicu“ svima kojima nedostaje tehnološka i marketinška pismenost (a to su problemi koji muče veliki broj preduzetnika u ovom segmentu). Kupcima Zanateria konačno nudi centralno mesto na kojem su po kategorijama strukturisani svi proizvodi koje su do sada nalazili na različitim bazarima i po pojedinačnim Facebook i Instagram profilima.
Šta vas je motivisalo da razvijete rešenje?
Svo troje nas koji smo pokrenuli Zanateriju smo dugogodišnji korisnici „kraft“ proizvoda. Nakon što smo pre nekoliko godina u SAD videli koliko mali proizvođači mogu da budu moćni kada se udruže u maloprodajnim objektima, a zatim i nakon kupovine venčanih burmi preko interneta (takođe u SAD), videli smo da jedan ovakav projekat može uspešno da zaživi online i po povratku u Srbiju smo odlučili da pokrenemo Zanateriju.
Rešenje u tezama
- Zanateria je „multi vendor marketplace“, odnosno platforma na kojoj stotine različitih proizvođača imaju svoje prodavnice i nude proizvode u jedinstvenoj ponudi sa ostalima.
- Osim što je prodajni kanal, Zanateria je tačka okupljanja malih i srednjih proizvodnih preduzeća Srbije. Mesto koje ima potencijal da postane neka vrsta sindikata malih preduzeća.
- Zanateria je posvećena edukaciji i osnažavanju malih proizvođača. Planovi za realizaciju karavana tokom kojeg bismo držali tribine širom Srbije odložen, ali je pokrenut Kraft Magazin u okviru sajta koji ima za cilj da edukuje i informiše i prodavce i kupce.
- Zanateria stvara alternativu. Alternativu velikim trgovačkim lancima i masovnoj proizvodnji i potrošnji. Alternativu multinacionalnim korporacijama i surovoj tranzicionoj ekonomiji.
Šta vas je motivisalo da razvijete rešenje?
Svo troje nas koji smo pokrenuli Zanateriju smo dugogodišnji korisnici „kraft“ proizvoda. Nakon što smo pre nekoliko godina u SAD videli koliko mali proizvođači mogu da budu moćni kada se udruže u maloprodajnim objektima, a zatim i nakon kupovine venčanih burmi preko interneta (takođe u SAD), videli smo da jedan ovakav projekat može uspešno da zaživi online i po povratku u Srbiju smo odlučili da pokrenemo Zanateriju.
O timu
Kažu da su za uspešan startup u timu neophodni „hipster, hustler i hacker“. Predstavićemo se tim redom: Milica Stanković Šćepanović: diplomirana scenografkinja, preduzetnica, odličan poznavalac domaće „kraft scene“. Zadužena za „magiju“ i „wow efekat“. Aleksandar Šćepanović: serijski preduzetnik i uspešan ugostitelj. Zadužen za komunikaciju sa proizvođačima, kupcima, medijima i partnerima. Ivan Gaćeša: IT preduzetnik i jedan od inicijalnih pokretača mreže Startit centara širom Srbije. Zadužen za tehnički deo posla.
Korisni linkovi