Četvrto izdanje Generatora dobrih dela

Četvrti Sajam socijalnog i održivog preduzetništva „Generator dobrih dela” ovaj put smo organizovali u Tržnom centru Ušće, u okviru kog je šest domaćih malih biznisa zasnovanih na održivom i socijalnom poslovanju, izložilo svoje ekološke i reciklabilne proizvode i predstavilo koncepte rada i delovanja u društvu.

CREDO

Credo Casa Toys je domaći brend koji se bavi proizvodnjom edukativnih, ekoloških, open-ended igračaka. Ove igračke na kreativan način usmeravaju pažnju i pomažu razvoj fine motorike kod dece istovremeno pružajući mogućnost samostalnog intelektualnog i umetničkog razvoja.

Inspiraciju pronalaze u drevnim igrama kao i edukativnim igračkama koje su osmislili svetski priznati matematičari, umetnici i arhitekte. Credo Casa Toys pomaže deci da se bolje koncentrišu, da razviju svoju kreativnost, sopstvene ideje i stvore nešto lepo. Istovremeno, deca se uče istrajnosti.

Credo Casa Toys nas poziva da rastemo zajedno uz igru!

ALL NUT

All Nut se bavi proizvodnjom hladno ceđenih ulja i prirodne, ručno rađene kozmetike koristeći sastojke sa naših podneblja. Izuzetno vode računa o ekologiji i zato koriste semenke i koštice koje su se ranije tretirale kao otpad, recikliraju ambalažu i vraćaju je u upotrebu, i imaju čitav niz “Zero waste” proizvoda.

Koriste jezgra koštice šljive i kajsije, lešnike, seme maline i kupine kako bi dobili hladno ceđena ulja visokog kvaliteta. U ulja potapaju biljke sa ovih prostora i tako dobijaju macerate koje dalje koriste u proizvodnji kozmetike.

Za pripremu kozmetike koriste tradicionalne principe, kao i principe francuske škole aromaterapije. Etarska ulja koja se koriste kako bi se postigla maksimalna učinkovitost njihovim proizvodima dodaju sjajne mirisne note. Zahvaljujući upotrebi prirodnih sastojaka, neki njihovi kozmetički proizvodi su i “Za jelo i za telo”.

Svi proizvodi se ručno prave i proizvode u malim količinama, kako bi vam na policama uvek bili dostupni sveži proizvodi visokog kvaliteta.

NAŠA KUĆA

Naša kuća omogućava osobama sa invaliditetom da se osamostale i privređuju na jedinstven i inovativan način – reciklirajući paklice cigareta i stvarajući od njih najrazličitije proizvode od papira.

Jedan od projekata koji su već pokrenuli je pravljenje ART papira od praznih paklica cigareta. U ove projekte uključuju osobe sa poteškoćama u razvoju, dajući im priliku da sebi obezbede finansijsku nezavisnot.

U narednom periodu imaju u planu da u ovaj i slične projekte uključe mlade iz Kragujevca, Zaječara, Aranđelovca, Leskovca, kao i mlade sa Novog Beograda, Voždovca i iz Centra za integraciju mladih.

Pokrenuli su i novi projekat kojim će korišćenom papiru udahnuti novi život proizvodeći reciklabilne i biorazgradive posude za dostavu hrane.

Njihov glavni cilj je da povežu biznis sektor, građane i osobe ometene u razvoju da zajedno dođu do sjajnih rešenja koje će životnu sredinu učiniti boljom.

COZY

COZY je modni i lifestyle brend osnovan 2019. godine u Beogradu, brend koji pre svega podržava udobnost sa fokusom na prirodne biorazgradive i organske materijale i lokalnu proizvodnju esencijalnih modnih komada za žene.

Karakteriše ih ležeran i čist stil, pojednostavljen i minimalistički dizajn, kao i odabir boja kojima olakšavaju kombinovanje.

Pravi su izbor za one koji veruju da je snaga u jednostavnosti.

FRIENDS OF THE DANUBE

Friends of the Danube proizvodnju odevnih predmeta i dodataka vide kao sjajnu priliku da promovišu zaštitu biodiverziteta Dunava tj. njegovog rečnog korita, stavljajući akcenat na edukaciju mladih.

“Nit koja nas sve spaja” je slogan njihovog brenda, baš kao što je i reka nit koja spaja različite delove naše zemlje, ali i ljude u njoj. Žele da daju svoj doprinos promeni u modnoj industriji, smatrajući da ova industrija može imati bolji uticaj na našu životnu sredinu.

Friends of the Danube žele da budućim generacijama ostave reku u boljem stanju nego što je ostavljena njima. Odevne predmete i dodatke možete videti i kupiti na njihovom sajtu.

CIM

Centar za integraciju mladih različitim inicijativama i prodajom kreativnih proizvoda podiže svest o položaju dece sa ulice. Takođe poboljšava i položaj dece u riziku, zagovaranjem politika i praksi koje su u skladu sa potrebama dece, unapređenjem kvaliteta rada, pružanjem usluga i razvojem modela asistencije u Beogradu i drugim zajednicama.

Korisnicima su na raspolaganju redovni, nutritivno izbalansirani obroci, čista odeća i obuća prilagođena vremenskim uslovima, podrška tokom obrazovanja i prilikom uključivanja u obrazovni system.

Svratište deci predstavlja sigurno okruženje koje odgovara na njihove potrebe i neguje psihosocijalni razvoj deteta.

Generator dobrih dela je inicijativa OTP banke kojom jača vidljivost i doprinosi afirmaciji socijalnog preduzetništva, proizvođača čiji se poslovni model zasniva na kreativnosti, humanitarnom ili održivom poslovanju. Pokrenuta je krajem 2019. godine u okviru projekta Generator.

Prvi ciklus je podržao šest socijalnih preduzeća kroz organizaciju i promociju novogodišnjeg bazara, na kom su proizvodi preduzeća bili predstavljeni zaposlenima i partnerima Banke. Uprkos pandemiji, početkom 2021. godine u online okruženju organizovan je još jedan ciklus podrške za pet pojedinaca i malih biznisa koji imaju reciklabilne, inovativne i organske proizvode.

OTP banka je strateški je usmerena ka održivom razvoju i zelenoj agendi, a posebnu pažnju posvećuje i socijalno odgovornom aspektu. Kroz različite projekte podržava preduzetništvo, naročito biznise koji u svom radu imaju inovativne, socijalne, ekološke ili zelene elemente.